Ez borzalmas! Google kalandorok ingatlanos honlapjai
Ma találtam egy ingatlan témájú honlapot, amit megnézve elkezdtem ordítani: Na NEEEE! Ez fáj! Ez szörnyű! Ez borzalmas! Rettenetes!
Találtam ugyanis egy ingatlanos honlapot, amit kínzás elolvasni.
Miért?
Mert ez az első bekezdés:
„Egy olcsó albérlet a legtöbb esetben kompromisszumokkal jár. Ezzel nyilvánvalóan tisztában van mindenki. Az is, aki az olcsó albérlet tulajdonosa, de legfőképpen annak kell tisztában lennie avval, hogy kompromisszummal jár egy olcsó albérlet, aki egy olcsó albérlet lakója szeretne lenni.
Nem mindegy az, hogy egy olcsó albérlet érdekében ki mit vállal be, mit képes elviselni. E szerint egy olcsó albérlet lehet olcsó, még olcsóbb, vagy kevésbé olcsó. Persze az olcsóságot az átlagos albérletárak határozzák meg mindig, egyszóval az, hogy mihez képest olcsó albérlet az az albérlet.”
No milyen? Ez a semmitmondó, zagyva, idegesítő rizsa van az egész oldalon. Szinte mindegyik mondatban benne van az olcsó albérlet kifejezés. Akár halandzsa szöveget is tehettek volna 2 „olcsó albérlet” szópár közé, attól sem lett volna kevésbe élvezhetetlen.
Na, de miért csinál valaki ilyen rettenetesen szörnyű honlapot? Jogos a kérdés.
Kicsit az alapoktól kezdem, hogy akinek a seo meg a Google adsense szavak nem mondanak semmit, azok is megértsék.
A Google-t, mint keresőt biztosan ismered. Nos, a Google nem csak egy kereső, hanem a Google-nál hirdetéseket is lehet feladni. Ezek a hirdetések akkor jelennek meg, ha keresel egy szót a Google-ban, és ekkor jobboldalt, illetve sokszor a találati lista 1. 2. helyén megjelennek a fizetett hirdetések.
Ezen kívül a Google hirdetések megtalálhatóak olyan honlapokon is, akik szerződést kötöttek a Google-val. A honlap tulajdonosok pár forintot kapnak minden kattintásért. Cserébe ők értékes tartalmat kell, hogy generáljanak, ahol a Google hirdetések is helyet kapnak.
Innentől az elgondolás a következő: Ha valakinek sok olyan oldala van, ahol Google hirdetések vannak, akkor az a sok aprópénz összeadódik, és így már jelentősebb bevétele is lehet akár.
Hogy könnyen ráakadjanak a honlapjára, érdemes optimalizálni, azaz a keresőkben megtalálhatóvá tenni.
Ennek egyik módszere az, hogy azokat a kifejezéseket (kulcsszavakat), amikre optimalizálni akarják, többször is megtalálhatóvá teszik az oldalon. Nem volt nehéz rájönni, hogy itt az „olcsó albérlet” a kulcsszó.
Tehát, ha valaki olcsó albérletet keres, megtalálja ezt az oldalt, elkezdi olvasni, aztán kínjában elkezd össze-vissza kattintgatni – remélhetőleg a jobb sarokban levő X előtt még rákattint egy-két hirdetésre, ami pénzt hoz a honlap gazdájának.
Mostanában terjed a csinálj 300 oldalt egy-egy kulcsszóra, pakold tele hirdetéssel, és meglesz a havi pénzed mozgalom. Ennek, az internet teleszemetelésére buzdító irányzatnak egyik „gyöngyszeme” ez az olcsó albérletes oldal.
Találkoztál már hasonlóval? Mi a véleményed?